Luc Van Impe is nieuwe voorzitter BCZ

Grimbergen - vrijdag 09/06/2017

Luc Van Impe is verkozen tot voorzitter van de Belgische Confederatie van de Zuivelindustrie (BCZ). Hij volgt Jean-Marc Schevenels op die einde mandaat was. Luc Van Impe is afgevaardigd bestuurder van Olympia.

De Raad van Bestuur van BCZ heeft met unanimiteit Luc Van Impe verkozen als voorzitter van BCZ in opvolging van Jean-Marc Schevenels. Luc Van Impe is gedelegeerd bestuurder van het familiaal zuivelbedrijf Olympia. Met de aanstelling van de afgevaardigd bestuurder van een middelgroot Belgisch zuivelbedrijf tot voorzitter heeft de Raad van Bestuur van BCZ een signaal gegeven dat het voorzitterschap niet het monopolie hoeft te zijn van de grotere bedrijven en dat ondernemerschap een waarde is die hoog in het vaandel wordt gedragen.

Sinds 1946 produceert Olympia, één van de weinige familiale zuivelfabrieken die ons land nog rijk is, dagverse en langhoudbare zuivelproducten van zelf opgehaalde melk. Jaarlijks verwerkt de zuivelfabriek in Herfelingen ongeveer 100 miljoen liter melk tot een uitgebreid gamma hoogwaardige zuivelproducten. Op die manier slaagt Olympia erin een bijzondere plaats in te nemen op de steeds internationalere zuivelmarkt.

De Belgische zuivelindustrie

De zuivelindustrie realiseerde in 2016 een omzet van 5,0 miljard euro. Hiervan wordt 55 %, namelijk 2,7 miljard euro, uitgevoerd. De zuivelindustrie verwerkte in 2016 zo’n 10% meer melk en leverde rechtstreeks werk aan 5.715 personen. Na 5 jaren van uitzonderlijk hoge investeringen , 50 % boven het normale niveau, daalden de investeringen terug naar het normale niveau.

BCZ

De Belgische Confederatie van de Zuivelindustrie vertegenwoordigt de zuivelindustrie in België. BCZ is zeer representatief : de leden van BCZ zijn goed voor 98 % van de melkophaling en voor ruim 95 % van de omzet van de zuivelindustrie. BCZ neemt deel aan het maatschappelijk debat over onderwerpen waar melk en zuivelproducten aan de orde zijn.

(Einde persbericht)

Voor meer informatie of een interview, kunt u contact opnemen met Renaat Debergh, afgevaardigd bestuurder en woordvoerder, Mobiel: 0476/42.00.06